Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  Estany de Font Viva (Alta Cerdanya)

Enviada per Carles López Carles López
Itinerari circular sense cap tipus de dificultat i recomanat si es va amb nens.
Des d'aquest punt també es pot fer la ruta del Carlit per l'estany de Lanós.
r1656.jpg r1657.jpg r1658.jpg r1659.jpg r1660.jpg r1661.jpg r1662.jpg r1663.jpg r1664.jpg r1665.jpg

Des del primer aparcament, cal seguir durant un 1,5 km fins que s'acaba la pista (2n aparcament). En aquest punt cal seguir el camí de la dreta que està senyalitzat amb marques de color groc (tot el camí). Aquest camí es coneix com el "Camí dels Enginyers". De seguida es creua el riu Carol per una passarel·la. Cal deixar la pista ampla i seguir per un corriol a l'esquerra, que s'endinsa en lleugera pujada per un bosc de pins. Travessarem diverses vegades petits corriols i un parell de prats. El camí comença a fer ziga-zaga fins a un gran prat.Trobarem un desviament. El camí de la dreta va en direcció al Coll Roig i el Carlit. Cal seguir pel camí de l'esquerra, que en lleugera baixada ens portarà fins a un petit pont de fusta que creua el riu Carol. ALERTA: Quan baixa molta aigua pel riu és l'únic punt per on es pot creuar. Un cop creuat el pont, cal seguir en lleugera pujada fins un altre prat. Al cap de poca estona ja estarem al l'Estany de Font Viva. Espectaculars vistes.
Cal vorejar el llac per la banda dreta i després de travessar uns rocs continuarem per una camí molt agradable que va paral·lel al l'estany i que ens permetrà observar les granotes que habiten. Al final del camí trobarem un refugi que va ser enderrocat per una allau de neu. Cal seguir per un corriol un sentit descendent que ens portarà fins al nostre punt d'inici.

Punt de sortida 1r aparcament de l'Estany del Passet.
Accés al punt de sortida Des de Puigcerdà cal anar en direcció Bourg-Madame i agafar la N20 en direcció Porté Puymorens. Passarem pels pobles d'Enveig, La Tour de Carol i Porta. Un cop passat el poble de Porta, cal seguir per la N320 en direcció Porté Puymorens i just abans d'arribar al poble, trobarem un desviament a la dreta (just creuar el riu Carol) amb un retol de color marró que indica "Massif du Carlit". Cal seguir per pista asfaltada (uns 3 km) fins al 1r aparcament de l'Estany del Passet.
Dificultats a tenir en compte:
Desnivell positiu: + 394 / - 386 mts m
Durada: 2h 30 min
Distància recorreguda: 7 km 200 mts
Cartografia i bibliografia: Ed. Alpina Cerdanya. Escala 1:50.000
Època aconsellable: Tot l'any. A l'hivern és pot fer amb raquetes de neu.