Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  L'olla de St. Llorenç del Munt i Serra de l'Obac

Enviada per alexandre
Aquesta és una versió més modesta de la clàssica "olla de Núria", però que no deixen indiferent per les magnífiques vistes que tenim en tot moment. La millor manera de veure tota l'extensió del parc natural.
r609.jpg r610.jpg r611.jpg r612.jpg r613.jpg r614.jpg r615.jpg r616.jpg r617.jpg r618.jpg r619.jpg r620.jpg r621.jpg r622.jpg r623.jpg r624.jpg r625.jpg

Sortim del pàrquing i prenem un corriol que ens porta a Can Robert, seguint el camí que surt de la pista que puja a Can Pobla. Pugem a la Mola per la via directa, sense descans i guanyant alçada ràpidament. Arribem al Cingle dels Cavalls on pugem primer per la canal que tenim més a l'esquerra. Just arribats a una magnífica balconada, ens desviem a l'esquerra per anar a buscar el "malpàs dels Melindros" equipat amb una cadena, resta d'una antiga via que la gent del Parc han desequipat. Si ens volem estalviar el malpàs només hem de seguir pujant per la canal fins dalt. Només ens resta pujar per una canal amb camí ben marcat fins dalt el Cingle dels Cavalls i ja tenim el monestir de la Mola a tocar. Per baixar decidim passar per la Canal del Mico, ara més senzilla per l'ajuda d'uns graons recentment instal·lats. Ens podem estalviar aquest pas si seguim el camí empedrat i clàssic per arribar a la Mola per aquest costat. Passem per la Cova del Drac i seguim la carena del Pagès que ens porta directa al Montcau, segon punt més alt del Parc. Baixem cap al Coll d'Estenalles i travessem la carretera per primer cop, seguim la pista fins la Coma d'en Vila, mig en runes. Seguim per la serra de l'Obac passant per Coll de Boix i pujant al Turó de la Pola o Tres Creus. Baixem al Coll de Tres Creus per vorejar Castellsapera per l'oest, fins el Collet Estret, on deixem la carena i iniciem el descens fins la casa de la Barata, que no la veurem perquè abans d'arribar tornem a creuar la carretera. En aquest punt ens trobem en l'antic jardí botànic de la Barata, però que està abandonat de fa molts anys. Arribem fins la Riera de les Arenes, que seguim durant 1.5 km, per prendre una pista que surt a mà esquerra que ens portarà en poca estona fins el cotxe.

Punt de sortida Masia Can Robert
Accés al punt de sortida
Dificultats a tenir en compte: Tant el "malpàs dels Melindros" com la Canal del Mico poden ser perillosos si la roca està humida o molla. Evitar si no estem acostumats a les timbes o a desgrimpar per les canals.
Desnivell positiu: 1.093 m
Durada: 4-5 hores
Distància recorreguda: 20 km
Cartografia i bibliografia: mapa
Època aconsellable: Tot l'any
Tanca
Una volta a l'Olla realment original i 100% recomanable. Aquí a Sant Llorenç pot haver-hi moltes variants per la volta a l'Olla, ja que les possibilitats són enormes. Quantes vegades no hem passat ... [Llegeix més...]